جستجو

حتی ایام تعطیل - ۸:۳۰ صبح الی۱۶:۳۰

فهرست مطالب

فرمول محاسبه فضای هاردیسک NVR

محاسبه­ ی فضای ذخیره سازی در پروژه ­های دوربین مدار بسته بسیار مهم و اگر بدرستی انجامش ندید ، ممکنه خسارتهای زیادی به کارفرما بزنی. حتما می­خوای یاد بگیری که چطوری پهنای باند و فضای ذخیره سازی رو برای دوربین های تحت شبکه و دستگاه­های NVR محاسبه کنی و تخمین بزنی که چقدر از هارد برای ضبط فیلم های دوربین مدار بسته­ استفاده می­شه.

زمان درست برای محاسبه ذخیره سازی زمانیه که پروژ­ه­ هنوز بر روی کاغذه.

بهتره از یک روش ساده برای محاسبه ذخیره سازی برای پروژه دوربین مدار بسته استفاده کنی، فقط باید بدونی نرخ بیت دوربین چقدره یا بعبارتی دوربینها از چه میزان پهنای باند استفاده می­کنن.

اگر قصد داری از دوربین خود با وضوح HD استفاده کنی، نرخ بیت ۱۰۲۴ Kbps مناسبه و برای وضوح  Full HD با استفاده از نرخ بیت Kbps 2048 امکان پذیره.

حالا با دانستن این اطلاعات، می­تونید از فرمول زیر با وارد کردن نرخ بیت، تعداد روزهای ضبط و تعداد دوربین­ها استفاده کنید.

Storage = ( (cam_bitrate/8) * 3600 * 24 * Qty_cam * Qty_days ) /1G

  • Storage= مقدار فضای در گیگابایت ­­(GB)
  • = cam_bitrate پهنای باند دوربین
  • ۸ = برای تبدیل بیت به بایت
  • ۳۶۰۰ = برای تبدیل ثانیه به ساعت
  • ۲۴ = برای تبدیل ساعت به روز
  • = Qty_cam تعداد کل دوربین­ها
  • Qty_days= تعداد روزها
  • = ۱G تقسیم ۱ گیگ (۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) برای تبدیل از KB به GB

[mailerlite_form form_id=4]

چه چیزی بر پهنای باند و ذخیره سازی تأثیر می­گذارد؟

۱. رزولوشن

هرچقدر رزولوشن دوربین بالاتر باشه، به پهنای باند و فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داریم، بعضی از رزولوشن­های دوربین تحت شبکه­ عبارتند از: QCIF، CIF، ۲CIF، ۴CIF، VGA، SVGA، HD، Full HD و ۴K.

۲. نرخ فریم

هر ویدئو از تعداد زیادی عکس تشکیل شده که با سرعت پشت سر هم نمایش داده میشن و نمایش پیوسته‌ی آن‌ها حس یکپارچگی ویدئویی رو به بیننده القا می‌کنه. به این تصاویر در اصطلاح، فریم گفته می‌شه. استاندارد مرسوم تصویربرداری دوربین‌های دیجیتال ۳۰ فریم بر ثانیه هست، اما به هر میزان که تعداد فریم‌ها بالاتر بره، حس پیوستگی بیشتری در تصویر به وجود میاد و هر چه تعداد فریم ها کمتر باشه مثل فیلم های قدیمی احساس جدا بودن تصاویر از یکدیگر پیدا می کنی. همچنین ویدئوهای با فریم ریت های بالاتر به طور مثال از ۱۲۰ فریم بر ثانیه به بالا میتونی افکت های اسلوموشن رو به وجود بیاری.


از ۲۵ FPS (فریم در ثانیه) به بالا حرکتی صاف را در ویدیو ضبط شده نشان می ­ده، اما اگه دوربینو با این نرخ فریمی تنظیم کنی، پهنای باند و ذخیره سازی،بیشتری لازم داری. پس اگه در تامین منابع مشکل داری شاید دوربین مدار بسته ۱۵ FPS کافی باشه.

۳. الگوریتم فشرده سازی


انتخاب کدک (CODEC) به طور کاملا محسوسی بر میزان هارد مورد استفاده برای ضبط و کیفیت تصاویر تاثیر داره، پس با استفاده از الگوریتم های مدرن مثل H.264 و H.265 می تونی فضای بیشتری در مقایسه با کدک­های قدیمی مثل MJPEG یا MPEG- 4 ذخیره کنی.

۴. فعالیت

اگر جایی که دوربین نصب شده از لحاظ فعالیت و حرکت اجسام شلوغ باشه، یعنی حرکات افراد و اشیاء زیاد باشد، نیاز به پهنای باند و فضای ذخیره سازی بیشتر داری.

۵. برنامه ریزی ضبط تصویر


زمانی که NVR تنظیم می­کنی، می­تونی انتخاب کنی که دوربین حتی در صورت عدم وقوع رویدادی، مداوم تصویر ذخیره کنه، یا اینکه دوربین فقط زمانی شروع به ضبط بکنه که حرکتی تشخیص بده.

دیدی که هیچ چیز پیچید ای نیست و می­تونی خودت انجامش بدی. اما یادت باشه که تمام این موارد یه برآورد کلی بهت می ده و در عمل پس از ۳۰ روز ضبط واقعی، می­تونی مطمئن بشی که سیستم طبق برنامه ریزی ضبط کرده و انتظارات مشتریو در آینده براورده می کنه.

امیدوارم که این مقاله برات مفید بوده باشه . اگه اینطور بوده لطفا اونو با دوستات به اشتراک بذار تا اونا هم استفاده کنند درضمن خوشحال میشم اگه چیزی هست که من فراموش کردم و تو میدونی و میتونه به بقیه کمک کنه، تو کامنتها بنویسی …

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
20220

دریافت رایگان چک لیست امنیت شبکه

ما هرگز هرزنامه تولید نمیکنیم

20221