جستجو

حتی ایام تعطیل - ۸:۳۰ صبح الی۱۶:۳۰

فهرست مطالب

مهم ترین مراحل طراحی و راه اندازی دیتا سنتر چیست؟

قبل از انجام دادن هر اقدامی جهت طراحی و راه اندازی دیتا سنتر (مرکز داده) باید هزینه های مالی را بر آورد کنید و به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های مالی در چنین فعالیتی به عوامل مهم و تاثیر گذار در هزینه ایجاد آن دقت کنید که عبارت اند از:

  1. میزان حجم مورد نیاز برای ذخیره سازی اطلاعات
  2. بررسی میزان نیاز تجاری موجود
  3. بررسی تمام امکانات موجود

پس از این که نیازها و امکانات مورد بررسی قرار داده شد بهتر است میزان توقعات خود را از data center مورد نظر بررسی کنید. مهم ترین مراحل راه اندازی دیتا سنتر و مشاوره طراحی مراکز داده عبارت اند از:

انتخاب مکان مناسب

انتخاب یک مکان که برای ایجاد و طراحی دیتا سنتر (مراکز داده) مناسب باشد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قبل از هر چیزی باید عواملی مانند زیر ساخت ها و … را در نظر بگیرید و از جهت های مختلفی مانند محل قرا گیری کابل ها، اتصالات و … بررسی کرده و اتاق مجزای دیتا سنتر را مشخص نمایید.

از مهم ترین ویژگی های این اتاق دارا بودن امنتیت بالا و ابعاد مناسب باشد. از موارد مورد نیاز اتاق data center دارا بودن سیستم تهویه ی مناسب برای جلوگیری از صدمه دیدن تجهیزات ( مانند ایجاد آتش سوزی بر اثر گرمای زیاد) و … می باشد.

بررسی و سفارش تجهیزات

پس از این که تجهیزات مورد نیاز را برای راه اندازی و طراحی دیتا سنتر (مرکز داده) مورد بررسی قرار دادید باید آن ها را سفارش دهید. رایج و مهم ترین وسایل مورد نیاز جهت ایجاد و طراحی دیتا سنتر شامل تجهیزات فعال و غیر فعال شبکه همانند روتر ، سوئیچ شبکه ، مودم، کاب و … می باشد. با توجه به گران قیمت بودن تمامی این تجهیزات بهتر است در وهله اول تمام تجهیزات مورد نیاز را مورد بررسی قرار دهید تا در خرید و تهیه آن ها اشتباهی صورت نگیرد.

در ارتباط با خرید تجهیزات مورد نیاز جهت طراحی و راه اندازی دیتا سنتر (مراکز داده) به این نکته توجه کنید که خرید تجهیزات محدود به تجهیزات سخت افزاری نمی شود و باید تمام نرم افزار های مورد نیاز نیز خریداری شوند.

[mailerlite_form form_id=4]

کابل کشی

مرحله سوم مرحله کابل کشی مرکز داده می باشد که باید به صورت کاملا هوشمندانه صورت بگیرد. کابل کشی data center باید با کمک گرفتن از نیروهای متخصص در این زمینه انجام شود که بسیار دقیق و کامل تر از هر کسی محل درست قرار گیری تجهیزاتی مانند سوییچ، روتز و … را می دانند. جهت بهینه سازی دیتا سنتر (مرکز داده) در این مرحله باید با استفاده از متد ها و استاندارد هایی که در این زمینه وجود دارد کابل کشی را انجام داد به عنوان مثال برای مسیر های کوتاه تری که در data center وجود دارد بهتر است از کابل های فیبر نوری استفاده شود. بهینه سازی دیتا سنتر باید توسط افراد متخصص انجام شود.

نصب تجهیزات 

بعد از نصب تجهیزات باید در ارتباط با دستگاه های جدید اطلاعات خود را افزایش دهید تا در مواقع ضروروی به مشکل برخورد نکنید.

انتخاب و خرید نرم افزار

هنگام خرید نرم افزار مورد نیاز جهت طراحی و راه اندازی دیتا سنتر (مراکز داده) حتما از یک متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید زیرا خرید نرم افزار نیز به دانش تخصصی خود احتیاج دارد. به عنوان مثال شما باید تشخیص دهید که چه ویندوزی را باید خریداری نمایید.

پیکربندی تجهیزات

تمامی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خریداری شده بعد از نصب باید توسط یک متخصص در این زمینه کانفیگ شوند.

مدیریت مراکز داده

بعد از اتمام شدن مراحل به وجود آوردن مراکز داده باید سطح اطلاعات خود را در ارتباط با تجهیزات به روز شده و روش کار آن ها … ارتقاء دهید.

مستند سازی:

در این مرحله باید از تمام تجهیزات خریداری شده برای راه اندازی و طراحی دیتا سنتر مستند تهیه کرده و به سازمان ارائه کنید.

توسعه دادن شبکه

سرعتی که در data center مورد نیاز است باید از ابتدا مشخص شود و این کار توسطه تیم محاسبه، ذخیره سازی و … انجام خواهد شد.

آزمایش دیتا سنتر

مرحله ی ارزیابی تمام تجهیزات و اتصالاتی است که به وجود آوردید.

امیدوارم که این مقاله برات مفید بوده باشه . اگه اینطور بوده لطفا اونو با دوستات به اشتراک بذار تا اونا هم استفاده کنند درضمن خوشحال میشم اگه چیزی هست که من فراموش کردم و تو میدونی و میتونه به بقیه کمک کنه، تو کامنتها بنویسی …

[mailerlite_form form_id=4]

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
20220

دریافت رایگان چک لیست امنیت شبکه

ما هرگز هرزنامه تولید نمیکنیم

20221