جستجو

حتی ایام تعطیل - ۸:۳۰ صبح الی۱۶:۳۰

فهرست مطالب

کلاس آنلاین برای درس های عملی مناسبه یا نه؟

آیا کلاس آنلاین برای آموزش در رشته شبکه به درد میخوره یا نه؟

خیلیا اعتقاد دارن که…

یه اعتقاد اشتباه وجوداره که چون این درسا به صورت عملیه پس باید حتما حضوری باشه و آموزش آنلایش به درد نمیخوره. در صورتی که شما اگه در یه کلاس حضوری هم شرکت بکنین نهایتا اتفاقی که میفته باید بشینی پشت یه کامپیوتر وفوقش یه هم گروهی هم داری و این تازه فرصت کار کردن برای شما نصف میشه. تازه اگه ۳ نفر نباشین و باید پشت کامپیوتر بشینین . تازه بعد از شروع به کار کردن، استرس زمان هست که الان وقت کلاس تموم میشه و هنوز شما تست نکردین. واضحه لازم نیست که حالا هی تبلیغات علیه کلاس حضوری بکنم، من خودم ۲۰ سال حضوری تدریس کردم. اگه تا حالا کلاس حضوری شبکه رفته باشید کاملا شما میدونین چه مشکلاتی در کلاس حضوری و عملی وجود داره. از خرابی زیرساخت آموزشگاه تا رفتن برق و به هدر رفتن وقتی که برای طی مسیر کلاس. همه این چیزا باعث میشه زمان تلف شده زیادی داشته باشین.

من یادمه در کلاس حضوری یه کلاس ccna من چیزی حدود ۸۰ ساعت طول میکشید چیزی که بقیه جاها حدود ۴۰ ساعت دارن برگزار میکنن. برای من فقط ۸۰ ساعت یه دونه کتابش طول میکشید. همین کتاب رو توی فضای مجازی من فکر میکنم بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت تمومش کردم و به جرات میتونم بگم که در کلاس مجازی مطالب رو خیلی بهتر و عمیق تر توضیح دادم و این تفاوتشه. حقیقتا خود من میدونستم که در واقع این کلاس رو نمیشه در ۴۰ ساعت حضوری با توجه به عوامل محیطی و خارجی جمع کرد و اگه واقعا من بخام این همه مطلب مفید رو به دانشجو انتقال بدم حداکثر ۸۰ ساعت زمان احتیاج دارم وهمین قضیه باعث شهرت من میشد. البته اکثر اون ۴۰ ساعت پرتی اضافه صرف  موضوعات اضافه میشد، کامپیوترا خراب میشن وقتمون تلف میشه برق میره ویدئو استپ میشه لابراتورا کار نمیکنه و خیلی چیزای دیگه که عملا یه نفری که درس نداده فک میکنه اینا شاید یکساعت زمان در طول ترم بخاد اما واقعیت اینه که وقتی شما آستینتو میزنی بالا و شروع میکنی به تدریس میبینی که چند ده ساعت زمانتو تلف میکنه.

برای همینه که واقعا اعتقادی به دوستانی که کلاس حضوریشون ۴۰ ساعت طول میکشه ندارم و اعتقاد دارم که مطالبی که انتقال داده شده مطالب بسیار بسیار کمی هست اما در کلاس های مجازی خب هر وقت این مشکلات پیش میاد مشکل رو که من نمیشینم برای شما فیلمبرداری کنم! اون لحظه من رکورد کردنو استپ میکنم شروع میکنم به رفع کردن اون مشکل وقتی اون مشکل رفع شد دوباره شروع میکنم به صورت مفید فیلم میگیرم. بعدش که داریم ادیت میکنیم اگه ببینیم من یه چیزی رو اضافه گفتم یا اصلا ربطی به اون موضع نداشته و یا وقت تلف کردن بوده و اینجور چیزا اون موضوع رو حذفش میکنیم و کاری میکنیم که زمانی که دانشجو میخاد بزاره برای کلاس مجازی کاملا زمان مفیدی باشه .

این که بعضی وقتا شبهه این است که من چطوری کلاس عملی رو پشت کامپیوتر انجام بدم اینه که حقیقا تمام درسای آی تی رو شما باید با سیمولاتور یاد بگیرین. سیمولاتور محیط شبکه رو بصورت نرم افزاری براتون شبیه سازی می کنه. منم بهتون تکلیف می دم و تحویل می گیرم تا مهارت لازمو بدست بیارین

مسیرت از خوب به عالی به سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
20220

دریافت رایگان چک لیست امنیت شبکه

ما هرگز هرزنامه تولید نمیکنیم

20221