جستجو

حتی ایام تعطیل - ۸:۳۰ صبح الی۱۶:۳۰

فهرست مطالب

۵ نکته درباره مدارک بین المللی

  • چه مدارکی میتونن از ما دریافت بکنن و اینکه اگه بخان ترجمش بکنن معادل سازی میشه؟
  • اصلا قابل ترجمه هست یا نه؟
  • چرا یه نفر مدرک بگیره و چرا یه نفر لازم نیست مدرک بگیره؟
  • در رابطه با مدارک بین المللی و اصالتش هم میخایم توی این مقاله صحبت بکنیم.

مدرکی که از آموزشگاههای ایران میتونید بگیرید مدرک تاییدیه شرکت در کلاسه، دقیقا مثل آموزشگاههای خارج از ایران … شما در هر آموزشگاهی که دوره شرکت بکنین یه مدرک تاییدیه شرکت در کلاس و گذراندن دوره به شما داده میشه ولی مدرک نهایی امتحان دادن نیست.

امتحان بین المللی در دوتا شرکت بین المللی برگزار میشه این شرکتها در ایران نمایندگی ندارن ولی یه سری شرکتهایی هستن که از نمایندگی های خارج از ایران به صورت ریموت از شما داخل ایران امتحان میگیرن و البته باتوجه به هزینهاش و کاربرد مدرکش برای شما، باید بسنجید براتون میصرفه یا نه!

بعضی وقتها اینقدر هزینه ی امتحان دادن در ایران بالاست، که می صرفه واسطه رو حذف کنید و برین یه کشور دیگه و در همون تست سنتر امتحان بدین .

روند ثبت نام برای امتحان چیه؟

ابتدا هزینه رو به صورت دلاری واریز میکنین و تاریخ و ساعت امتحان رو به دلخواه خودتون مشخص می کنین. حالا باید سر اون روز و تایم پشت اون سیستم حاضر باشین و سوالات به هر سه صورت تست و تشریحی و عملی ممکنه از شما پرسیده بشه. نکته ی اصلی هر مدرکی یه سطح قبولی داره مثلا برای سیسکو نمره قبولی ۸۵۰ از هزاره و البته  ۴۰ ۵۰ تا سوال بیشتر نیست که امتیازبین اونا تقسیم میشه ولی برای امتحانای مایکروسافت هر درسی رو که بخاین امتحان بدین نمره قبولی ۷۰۰ از هزاره. بقیه درسها هم به همین صورته. مجازی سازی، لینوکس یا هرچیز دیگه که بخواین امتحان بدین مدارک بین المللی داره.

اگه قصدتون مهاجرت هست من توصیه میکنم حتما مدارک رو بگیرین. در ایران هم اگه شما بخواین کار بکنین و مشکلی مالی برای دریافت مدارک ندارین (چون هزینه ها به صورت دلاری هست) بازم من توصیه می کنم مدارک رو بگیرین چون هم به اعتماد به نفستون کمک میکنه هم به اعتبارتون . بارها شده ما تو شرکت مناقصه هایی رو گرفتیم فقط به خاطر این که مدارک بین المللی رو داشتیم.

نتیجه امتحان کی معلوم میشه؟

فرض کن شما یه روزی رو برای امتحان دادن فیکس می کنین و سر اون ساعت پشت کامپیوتر حاضر میشین و سوالا رو با موفقیت جواب میدین. معمولا امتحان بین  یکساعت و نیم الی سه ساعت طول میکشه و شما به محض این که امتحانتون تموم شد و دکمه فینیش رو که بزنین سامانه برگزاری امتحان همون لحظه نمرتون رو بهتون اعلام میکنه که آیا قبول شدین یا نشدین.

اگه قبول شده باشین می تونین درخواست ارسال مدرک فیزیکی رو هم بکنین و اون شرکت برای شما مدرک فیزیکی رو ارسال میکنه و شما میتونید در واقع مدرک و  کارت ویزیت و چیزای دیگه که کمپانی برگزار کننده در نظر گرفته بصورت فیزیکی دریافت کنید.

معادل سازی با مدارک ایران:

در مورد معادل سازی این مدارک چون اکثرش صادره از کشورای امریکایی یا اروپایی هست ، وزارت علوم این مدارکو معادل سازی نمی کنه و در واقع میشه یه جورایی گفت مدارک بین المللی که در همه دنیا فوق العاده معتبره در ایران اعتبار غیر رسمی داره ولی در واقعیت مدارک بین المللی در بازار کار باعث اعتبار بیشتر شماست و همین که وارد پروسه معادل سازی های داخلی نشده باعث شده اورجینال بودنش حفظ بشه و عدم مداخله های دولتی توش انجام نشده و همین باعث میشه که اعتبار این مدارک حفظ بشه خوشبختانه.

چه کسانی برای گرفتن مدارک رسمی بین المللی اقدام کنند؟

بازم تاکید میکنن کسانیکه قصد مهاجرت دارن حتما مدرک بگیرن و در ایران هم اگه مدارک بین المللی داشته باشید باعث اعتبار بیشتر شرکتتون میشه به خصوص اگر میخواین کسب و کار خودتون رو داشته باشین، داشتن مدارک کمک میکنه در بخش ارزش گذاری شما اعتبار بالاتری نسبت دیگران در پروژه ها داشته باشین، اما واقعا اجباری نیست.

درباره این که اول مهاجرت کنیم بعد مدرک داشته باشیم یا اول مدارکو بگیریم بعد مهاجرت کنیم هم خیلی میپرسن. این امر کاملا به نوع مهاجرت شما بستگی داره. مثلا بعضیا وقتی مهاجرت کردن مثلا چندماهی رو حق ندارن برن سرکار باید باشن و یه سری کاراشو راست و ریس کنن یا کسایی رو دارن که میتونن از لحاظ مالی ساپورشون کنن نیازی به اینکه سریع برن سرکار ندارن. این افراد میتونن در واقع توهمون کشوری که مهاجرت کردن شروع کنن به امتحانارو دادن. اما اگه میخاین ازینجا که مهاجرت کردین مستقیم برین سرکار خب مسلما بودن مدارک خیلی به نفعتون هست و بایستی قبل ازاینکه اقدام به مهاجرت کرده باشین حتما مدارک رو بگیرین.

آنچه به شما دروغ می گویند؟

یه شایعه ای هم هست که میگن که اگر شما مدارک رو قبل ازین که مهاجرت کنین بگیرین بعد میان پاسپورت چک میکنن!!! اینا شایعست. نترس، هیچ جا نمیان پاسپورت شما  رو چک کنن ببینن که شما آیا از ایران خارج شدی امتحان بدی!!!

اصلا شرکتهای کشورایی که مهاجرت مکینین خیلیاشون نمیدونن ایران کجاهست که حالابدونن تحریمه یا نه که بخوان بعدش چک کنن ببینن شما پاسسپورتت مهر خروج از کشور خورده یا نه. اصلا همچین چیزی نیست.

خیلی از شاگردای من از ایران رفتن و من ازشون پرسیدم هیچ کدوم هرگز همچین مشکلی توی شغلشون نداشتن. صرفا داشتن مدارک و مهارت شما در کار مهمه. ۸۰ درصدش اینه که شما در کار خوب جواب بدین اون مدت که داری تستی کار میکنی رو خوب جواب بده و تنها ۲۰ درصدش مدارکه اما اون ۲۰درصد پیش نیازه یعنی ۲۰ درصدیه که واقعا باید داشته باشی تا بهت اجازه بدن خودتو در اون ۸۰ درصد نمایش بدی و کار رو بگیری.

سفرت از خوب به عالی به سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
20220

دریافت رایگان چک لیست امنیت شبکه

ما هرگز هرزنامه تولید نمیکنیم

20221