جستجو

حتی ایام تعطیل - ۸:۳۰ صبح الی۱۶:۳۰

فهرست مطالب

داستان واقعی:دانشجوی ناامید دیروز و مدیر شبکه موفق امروز

یکی از موارد انگیزشی پرقدرت در هر مسیر برای رسیدن به موفقیت ،بهرمندی از تجربه کهنه کاران آن زمینه و به کارگیری نکات مثبت و راه حل های مناسب تجربه و ارائه شده توسط آنها است.آقای مهندس حیدریان یکی از این افراد است که از سال ۱۳۸۳ اقدام قاطع برای یادگیری علوم آی تی پیشرفته شبکه کرد و علی رغم نا امیدیها و سیگنالهای منفی دریافتی از دوستان و اطرافیان،با قدرت و اراده بالا به کسب علم ادامه داد و ترمهای شبکه را گذراند و اکنون در سمت و شغل دلخواه با درآمد بسیار خوب مشغول به فعالیت در یک شرکت معتبر و پر قدرت میباشد.

تجربه جناب مهندس حیدریان عزیز:

مهندس جان سلام خسته نباشید
اول از همه ممنون که قابل دونستید و من رو توی کانال اضافه کردید.دوما در خصوص موضوع انتخاب رشته آی تی فکر کنم بد نباشه تجربه و داستان من رو برای افرادی که در مورد این موضوع سوال دارن بگید:

نمیدونم شما چقدر خاطرتون هست زمانی که من و باقی دوستان هم دوره ای اومدیم آموزشگاه یاهوسان برای دوره های مایکروسافت. اون موقع یکی از آرزوهای من یاد گیری آی تی بود ولی زمینه یادگیری برام فراهم نبود.تا اینکه یه روز پدرم یه آگهی در روزنامه دید که دقیقا این جمله توش نوشته شده بود:”تضمین آینده شغلی با یاد گیری دروس شبکه و ….”

من بیرون خونه بودم و وقتی اومدم خونه پدرم به من گفت: “دوست داری بری آی تی یاد بگیری ؟ اینجا نوشته آینده شغلی خوب و تضمین شده ای هم داره.”

من هم از خدام بود بلافاصله گفتم:”آره چرا که نه”

فردای اون روز از شهرضا پاشدیم اومدیم خیابون آپادانا پیش آقای….اون هم برامون کلی صحبت کرد و بهم گفت کلاس Network + تازه شروع شده و اگه بخوای میتونی از همین فردا شروع کنی.متاسفانه فامیل استاد اون موقع رو یادم نمیاد ولی استاد خوبی بود .من تقریبا هفته ای ۵ یا ۴ روز از شهرضا میومدم اصفهان و بر میگشتم برای کلیه دروس و هر روز توی مسیر رفت و آمد به اصفهان با خودم مرور میکردم که آینده من چی میشه و بعد از اینکه درس ها رو خوندم آیا کاری پیدا میشه که به واسطه مهارتی که قراره یاد بگیرم باهاش برم سر کار ؟؟؟

یه روز ناامید میشدم و یه روز امیدوار.البته اون موقع چون کسی در مورد آی تی اطلاعاتی نداشت آینده شغلیش هم خیلی گنگ و نا مفهوم بود.تا این که بالاخره چند ترم گذشت و اولین امتحان رو میخواستم بدم.هیچ وقت یاد نمیره شاید بالای ۱۰ بار کل کتاب ویندوز XP رو زیر و رو کردم .

هم از ترس اینکه مبادا قبول نشم و هم موضوع هزینه های امتحان بود که اون موقع حدود ۱۸۰ هزار تومن بود.پدر من هم یه نظامی ساده بود و تامین هزینه های آموزشی و امتحانات واقعا براش سخت بود چه برسه به اینکه یه امتحان رو رد بشی و بخوای دو یا چند بار امتحان بدی ولی وقتی امتحان اول رو با امتیاز عالی قبول شدم از شدت خوشحالی از محل امتحان توی خیابون دیباجی جنوبی تهران تا میدان ونک رو پیاده رفتم و به همه دوستان و آشنایان خبر قبولیم رو میدادم .

اگه خاطرتون باشه اولین نفری که بهش زنگ زدم و تشکر کردم خود شما بودید.

از اون به بعد ترسم از امتحانات ریخت و خدا رو شکر همه رو قبول شدم .شاید کسی باورش نشه ولی دقیقا ۱ هفته بعد از دریافت مدرک MCSE مشغول به کار شدم و از همون موقع تا الان حدود ۱۳ سال مدام هست که به لطف همون آموزش ها یه روز هم بیکار نبودم که هیچ وقت سر خاروندن هم ندارم.

در کل میخوام این جمله ای که خودتون به من گفتید رو یه بار دیگه بگم . اگر کسی واقعا برای هدفش تلاش کنه و مهم تر از اون عاشق کارش باشه خدا هم همیشه کمکش میکنه و به قول شما کسی که دنبال کار کردن باشه توی ایران همیشه براش کار هست.من الان حدود ۱۲ سال هست که فقط با شرکت های خارجی دارم کار میکنم و خدا رو شکر تا الان هم موفق بود البته به لطف خدا و آموزش های عالی شما.

این مطالب رو گفتم شاید این تجربه به نظر شما جالب بیاد و در جواب سوال هایی که از شما پرسیده میشه تجربه من رو بازگو کنید.

راستی در مورد یاد گیری زبان انگلیسی برای درک بهتر مطالب هم باید تجربه خودم رو بگم.من اون اوایل که میخواستم کتاب ها رو بخونم شاید کسی باور نکنه ولی دقیقا روزی ۱۴ ساعت درس می خوندم.از این ۱۴ ساعت ۱۰ ساعتش فقط مجبور بودم کلمات رو ترجمه کنم و کنار هم بزارم تا معنی رو بفهمم و ۴ ساعت بعدی تازه میفهمیدم که چی خوندم توی این ۱۰ ساعت.البته این رو هم اضافه کنم که فقط توی ترم اول این شرایط رو داشتم و از ترم های بعدی مثل روخونی فارسی درک مطالب برام ساده بود. بعد از پایان تحصیل هم زبان خوندم و IELTS گرفتم که دیگه واقعا از هر نظر هیچ مشکلی ندارم .

امید وارم سرتون رو درد نیاورده باشم .
موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
20220

دریافت رایگان چک لیست امنیت شبکه

ما هرگز هرزنامه تولید نمیکنیم

20221