جستجو

حتی ایام تعطیل - ۸:۳۰ صبح الی۱۶:۳۰

فهرست مطالب

دور کاری و سیستم تلفنی ویپ

چطور در دوران دورکاری از تلفن های محل کارم استفاده کنم؟ 🙁

این سوالی است که در این روزای کرونایی خیلی از ماها از خودمون می پرسیم!

وقتی امکانش نیست که به هیچ وجه چه خودت، چه کارمندات برای انجام وظایف کاری به محل کار برید، ولی یه سری تعهدات داری که به ناچار باید انجامشون بدی!

پس اولین فکری که به ذهنت میرسه اینه که:

“از خونه کارهام را انجام میدم و از کارمندام میخوام اونها هم از خونه به وظایف کاریشون برسن”

اما چطوری؟ بچه ها با تلفن های شخصیشون به مشتریا زنگ بزنن ؟ این که جالب نیست و وجهه خوبی نداره!

یه خبر خوب براتون دارم ، بله شما می تونی با استفاده از تکنولوژی VOIP از خونه  یا هرجایی با شماره تلفن محل کار با مشتری هات تماس بگیری. این هم وجهه عالی داره، هم هزینه تماس بر عهده هزینه های تلفنی شرکته و هم می تونی به راحتی هر لحظه از هرکجا که هستی با همکارها و پرسنل شرکت با شماره داخلیشون در تماس باشی.

[mailerlite_form form_id=4]

آیا می تونم از خارج محل کارم، با شماره محل کار، با مشتری هام تماس بگیرم؟

حدود یکسال پیش برای یکی از مشتریهامون سیستم تلفنی ویپ راه اندازی کردم، کسب و کارش این بود که یه مرکز تناسب اندام داشت با یه عالم مراجعه کننده و یه تیم پاسخگویی متخصص که ۲۴ ساعته به مراجعه کننده ها خدمات مشاوره تلفنی ارائه میدادند، اون موقع دنبال یه IVR و صف انتظار بود که تماس هاشو از دست نده.

ولی چند روز پیش باهام تماس گرفت و خواهش کرد تا راهکاری بهش پیشنهاد کنم که کارشناس هاش از داخل منزلشون بتونن هم به تماس مشتری ها پاسخ بدن و هم با شماره شرکت با اونا تماس بگیرن.

وقتی بهش گفتم که زیرساخت این کار رو داره و می تونم بدون هزینه زیاد با چند تا کانفیگ کوچیک این کار رو براش انجام بدم، کم مونده بود از خوشحالی غش کنه!

حالا به راحتی تکنسینها و کارشناسهای متخصصش از داخل خونه دورکاری و خدمات رسانی میکنند.

این روزا تکنولوژی در خدمت ماست، فقط کافیه بلد باشیم ازش استفاده کنیم. 🙂

سیستم تلفنی ویپ چیه ؟

به طور خلاصه، VoIP یا Voice Over IP تکنولوژی انتقال صدا روی بستر شبکه است که امکان برقراری تماس های تلفنی روی بستر شبکه IP رو فراهم می کنه. این  یعنی ما با استفاده از تکنولوژی ویپ می تونیم صدا رو از طریق بستر شبکه و البته اینترنت انتقال بدیم.

پس اگر VOIP به کار برده باشی به راحتی می تونی در زمان نیاز به دورکاری، از هر کجای دنیا، صدا رو از طریق اینترنت انتقال بدی و این یعنی شماره تلفن تو محدود به مکان نمی شه.

مواد لازم:

  • اینترنت
  • یک لپ تاپ به همراه هدست
  • یا گوشی همراه هوشمند

بقیش را به من بسپار .

من یک پست در مورد آموزش نصب و راه اندازی و کانفیگ سیستم تلفنی ایزابل برای تو و علاقه مندان و کارشناسهای IT در سایت گذاشتم که از این لینک می تونی اون رو مطالعه کنی، ولی در این پست قصد من، معرفی کامل این تکنولوژی برای افرادیه که قصد آشنایی باهاش دارند، پس همراه من باش در ادامه پست…

ویپ چگونه کار می کند ؟

صوت یا صدای انسان سیگنالی آنالوگ است و چون ما یک بستر دیجیتال داریم نیاز است که در مبدا از یک مبدل سیگنال آنالوگ به دیجیتال، استفاده کنیم. با توجه به اینکه صوت باید جهت انتقال از طریق شبکه IP به بسته‌ هایی از جنس دیتا تبدیل شود، دیجیتال شدن سیگنال صوت باید انجام شود. در طرف مقابل  هم دقیقا همین اتفاق می افتد، عمل عکس انجام خواهد شد. یعتی سیگنال دیجیتال که از طریق شبکه IP انتقال یافته، در مقصد توسط یک تبدیل کننده از حالت سیگنال دیجیتال به آنالوگ تبدیل میشه و اماده شنیدن توسط انسان . در طی مراحل تبدیل آنالوگ به دیجیتال، کدک‌ ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. سیگنال دیجیتال بسیار ساده‌تر قابل کنترل ، فشرده سازی، مسیریابی، تبدیل آن به فرمتی مناسب و مقاوم در برابر نویز است که کنترلش را برای ما راحتتر میکنه.

کدک چیست ؟

این توضیح برای کسانی است که می خواهند خیلی دقیق متوجه بشوند جریان چیست .

در طراحی سیستم ویپ پهنای باند به شدت مهمه ، اگر به خاطر محدود شدن پهنای باند مکالمه ها قطع یا صدا بریده بریده بشه ، پس سیستم ما درست و با کیفیت کار نمی کنه . می دونیم بعد از اینکه صوت به دیجیتال تبدیل شد ، فشرده میشه و داخل بسته های دیتا ارسال میشه ، اگر این بسته ها به سرعت و بدون تاخیر به دست گیرنده نرسه در واقع ما تماس موفقی را نداشتیم بنابراین در برقراری یک تماس عمل نمونه گیری از صدا صورت میگیره یعنی به طور معمول صدا به طول تقریبی   ۱۰تا ۲۰ میلی ثانیه در بسته دیتا قرار میگیره تا ارسال شود. و این بسته بندی توسط کدک های مختلف صورت می گیره.

بسته به نوع کدک در حال استفاده برای انتقال صدا، بسته های ویپ (VoIP)  در سمت گیرنده یه مدت زمانی منتظر می مانند یا به اصطلاح بافر می شوند وقتی کار بافر شدن آن ها به حد تعیین شده رسید ، صدا در سمت دیگر پخش می شود.

امکانات ویپ چیست ؟

  • جذاب ترین ویژگی ویپ امکان ایجاد بی نهایت شماره داخلیه !!!

شما می توانی هر چقدر که دلت بخواهد داخلی بسازی ، مثلا به ازای تمامی کارمندانت و به هر کدام از انها شماره مجزا تحویل بدهی .

  • IVR  یا Interactive Voice Response

           IVR یک منوی صوتی است که هنگام تماس مشتریان برای آن ها پخش میشه تا هم شرکت را به آنها معرفی کند هم مثل یک منشی آنها را برای ارتباط با شخص مورد نظرشان راهنمایی کند .

  • ضبط مکالمات

سیستم تلفنی ویپ می تواند تمامی مکالمات را ضبط کند تا شما به عنوان مدیر مجموعه هروقت خواستی آنها را برای بررسی گوش کنی .

  • Voice mail  یا پیام صوتی

اگر کاربر مورد نظر در دسترس نبود شما می تونی برای او پیغام بگذاری تا در اولین فرصت گوش کند و با شما تماس بگیرد .

  • صف انتظار

اگر تعداد تماس های ورودی شرکت شما زیاد است برای اینکه در هنگام اشغال بودن خط یکی از پرسنل یا کارشناسهات ، مشتری مجبور به قطع تماس نشه ، می تونی اون را در صف انتظار منتظر نگه داری تا یک نفر برای پاسخگویی به او آماده بشه ، در این مدت برای مشتری موسیقی پخش میشه و هرزگاهی به خاطر معطل شدنش ازش دلجویی میشه 🙂

  • گزارش گیری

می تونی برای مطلع شدن از تعداد تماس های ورودی و خروجی و نظارت بر کیفیت پاسخگویی از سیستم ویپ گزارش واضحی دریافت کنی ، همه چی در سیستم ثبت میشه .

  • Fax

    سیستم تلفنی ویپ دارای سرویس Fax است ، با این قابلیت شما دیگر نیازی به دستگاه فیزیکی Fax و کاغذ بازی نداری  .

 

این موارد فقط گوشه ایی از قابلیت های دنیای سیستم های تلفنی است که برای هرکسی جذاب است . در این مقاله به معرفی سیستم تلفنی ویپ پرداختم و سعی شد تا شما را با این سیستم آشنا کنم برای اینکه یاد بگیری چطور این سیستم را راه اندازی کنی و یا چه تنظیماتی انجام دهی تا بتوانی در دورکاری از آن استفاده کنی ، لطفا مقاله های مربوط به آنها را در سایت ما دنبال کن.

اگه این مقاله برات مفید بود لطفا اونو با دوستات به اشتراک بذار تا اونا هم استفاده کنند درضمن خوشحال میشم اگه چیزی هست که من فراموش کردم و تو میدونی و میتونه به بقیه کمک کنه، تو کامنتها بنویسی …

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
20220

دریافت رایگان چک لیست امنیت شبکه

ما هرگز هرزنامه تولید نمیکنیم

20221