جستجو

حتی ایام تعطیل - ۸:۳۰ صبح الی۱۶:۳۰

فهرست مطالب

منظور از H.264 در سیستم های دوربین مداربسته چیست؟

در سیستم دوربین های مداربسته h.264 یک فرمت ویدئوییه که زیر مجموعه فرمت MPEG4 میشه با این تفاوت که نسبت به MPEG4 مدرن تره و حجم کمتری داره.

بطور معمول برای دستگاه های ضبط دوربین مداربسته (NVR) از این فرمت مورد استفاده می کنیم، چون با ذخیره با حجم کم کیفیت اصلی تصاویر حفظ می کنه ، فضای هارد دیسک دیرتر پر میشه و می تونی زمان بیشتریو در حافظه نگهداری کنی.

دقیقا چیزی که باعث شده کدک H.264 بوجود بیاد یعنی حجم کمتر و کیفیت بالاتره . به دلیل بالا رفتن حجم فیلم ها بخاطر کیفیت و مشکلات ذخیره کردن و خصوصا جابجایی و انتقال از شبکه ؛ این ایده بوجود اومد که یه کد گذاری جدیدی شاید بتونه این مشکلاتو پوشش بده و نتیجه این کد گزاری کدک H.264 شد که خیلی سیستم ساده ای نسبت به بقیه کدک ها داره.

ممکنه در ایران دانلود فیلم انتقال تصویر به دلیل سرعت پایین و هزینه ی بالای اینترنت رواج نداشته باشد ، ولی در اکثر کشورها جزء معمولترین درخواستهای کسانیه که سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه خریداری می کنن ، برای همین H.264 بوجود اومد و برای دستگاه های player کوچک مانند mpeg4 و یا موبایل ها هم مناسبه و راحت منتقل میشه.

گول نخوری !!!

هنگام روشن شدن بعضی از دستگاه های NVR آرم H.264 روی صفحه نمایش داده میشه ؛ بعضی از این دستگاه دارای برند و مارک خاصی نیستن و به جای صفحه خالی فرمت ضبط آن را قرار دادن که به اصطلاح به این دستگاه ها NO NAME بی نام هم می گن . اکثر این دستگاه ها ساخت چین هستند و دارای کیفیت و دوام خوبی نیستن . متاسفانه در بازار ایران به دلیل ارزان قیمت بودن و عدم آگاهی خریداران متاسفانه بیشترین فروش و بیشترین آمار خرابی و افت کیفیت تصویر بعد از مدت کوتاهی دارن .

[mailerlite_form form_id=4]

مدت زمان ضبط

H.264 فرمت فشرده سازی بیشتری در مقایسه با بقیه رقیباشانجام میده. به جدول زیر که مقایسه ای میان مدت زمان ضبط در H.264 و دیگر تکنولوژی های تراکم تصویر با استفاده از یک هارد GB ۱۶۰ در رزولیشن ۷۲۰ₓ۴۸۰ با ۳۰ فریم بر ثانیه دقت کن:

مدت زمان ذخیره سازی کدک
۷۷ ساعت H.264
۴۴ ساعت MPEG4
۱۳ ساعت JPEG2000

الگوریتمهای سابق فشرده سازی به گاربران این امکانو می داد تا تصویری را با کیفیت عالی در میزان فریم real-time ضبط کنن ولی فضای بیشتری از هارد اشغال می کرد. مشابه با MPEG4 فرمت H.264 از تکنولوژی بهتری برای کاهش چشمگیر میزان زیادی از تصاویر ضبط شده اضافی استفاده می کنه. البته مکانیزم فرمت فشرده سازی H.265 از H.264 پیشرفته تره. فرمت H.265 نسبت به H.264 دارای قابلیت فشرده‌سازی فایل ها تا دو برابر بیشتر با کیفیت یکسانه یعنی اندازه فایل H265 در کیفیت یکسان نصف اندازه فایل H264 با همان کیفیت تصویره.

امیدوارم که این مقاله برات مفید بوده باشه . اگه اینطور بوده لطفا اونو با دوستات به اشتراک بذار تا اونا هم استفاده کنند درضمن خوشحال میشم اگه چیزی هست که من فراموش کردم و تو میدونی و میتونه به بقیه کمک کنه، تو کامنتها بنویسی …

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
20220

دریافت رایگان چک لیست امنیت شبکه

ما هرگز هرزنامه تولید نمیکنیم

20221