جستجو

حتی ایام تعطیل - ۸:۳۰ صبح الی۱۶:۳۰

فهرست مطالب

چرا با وجود داشتن اینترنت بر روی کامپیوتر ، هیچ سایتی برای من باز نمی شه ؟

مطمئنا تا حالا برای تو هم اتفاق افتاده که با وجود داشتن اینترنت ، مرورگرهات هیچ سایتی را باز نکند، مثلا نرم افزارهای اجتماعیت فعال هستند و بدون مشکل آپدیت می شوند یا همکار کناردستیت که از همون اینترنت استفاده می کنه راحت تمام سایت ها را باز می کنه ولی تو روی سیستم یا لپ تاپ خودت نمی تونی سایتی را باز کنی.

این مشکل با اینکه خیلی شایع هست و ممکنه برای هر کسی پیش بیاد ، به شدت رو اعصابه و اگر بلد نباشی حلش کنی ممکنه خیلی زمان ازت بگیره.

خب این اتفاق ممکنه چندین دلیل داشته باشه که من اینجا برات می نویسم و راه حله هرکدومم برات می گم.

اگه دوست داشتی میتونی ایمیلتو اینجا برای من وارد کنی تا مطالب مفید و کاربردی را برات بفرستم . مطمئن باش که ایمیل تو نزد من امانت هست و فقط برای ارسال مطالب گلچین شده و به درد بخور ازش استفاده میشه .

دلایل متداول باز نشدن سایت بر روی مرورگر

 

ببین که ایا این سایت کلا در دسترس هست یا نه ؟

گاهی ممکنه ، سایت مورد نظر اصلا در دسترس نباشه یعنی اگر شما به جای این سایت ادرس  سایت دیگری را در مرورگر بزنی باز میشه ، پس مشکل نه از مرورگر است و نه از اینترنت بلکه سایت مورد نظر شما دچار مشکل فنی شده و برای همه down شده است یا اینکه در موارد نادر ممکنه سایت فقط روی اینترنت شما باز نشه یعنی مثلا اگر شما ادرس سایت را با اینترنت گوشی موبایلت بزنی در دسترسه ولی با اینترنت روی لپ تاپت باز نمیشه ، در اینگونه مواقع که البته خیلی کم اتفاق می افته شما باید با سرویس دهنده اینترنتت (شرکتی که ازش اینترنت می خری) تماس بگیری و مشکل را باهاشون در میون بذاری تا حلش کنند.

ست نشدن درست dns بر روی کارت شبکه

DNS وظیفه تبدیل نام دامنه به ادرس ای پی را دارد ، در واقع پشت هر سایتی یه ادرس IP وجود دارد که به دلیل سخت بودن به خاطر سپردن اونها  از یک ادرس دامنه استفاده می کنیم و DNS در واقع وظیفه تبدیل این نام دامنه به ادرس IP را برعهده داره تا سایت برای ما باز بشه.

حالا اگر به هر دلیلی ادرس Dns Server برای سیستم و اینترنت تعریف نشده باشه یا ادرس سروری که مشکل داره برای آن تعریف شده باشه پس ادرس دامنه ما نمی توانه به IP مورد نظر تبدیل بشه و در نتیجه سایت ما باز نمیشه .

پس باید ادرس DNS Server کارت شبکه چک بشه و از درستی آن مطمئن شد.

در نظر داشته باش ممکنه  DNS مربوط به سرویس دهنده اینترنتت دسترسی به یک وب سایت خاص را بسته باشه . پس بهتره که از Google Public DNS یا Open DNS استفاده کنی تا هم سرعت بارگذاری افزایش پیدا کنه و هم مطمئن باشی هیچ گاه سایت به این دلیل ها مسدود نمیشه.

پاک کردن کش DNS ویندوز جهت رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها

اگر بعداز انجام دادن مرحله ۲ باز dns عمل نکرد لطفا یکبار به روش زیر کش DNS ویندوز را پاک کن و بعد امتحان کن.

پنجره Command Prompt را با تایپ cmd در جستجو ویندوز باز کن.

ipconfig /flushdns را تایپ کن و کلیدEnter   را بزن. با این کار کل کش مربوط به DNS حذف می شه.

چک کردن سایت مورد نظر در مرورگرهای دیگر

اگر به این نتیجه برسی که سایت در مرورگرهای دیگر باز میشه و فقط مثلا در فایرفاکس یا کروم باز نمیشه ، این یعنی اینکه مرور گر شما دچار مشکل شده.

مثلا ممکنه به خاطر استفاده از فیلتر شکن ، پروکسی خاصی در مرور گر شما ست شده و بعد به دلیل کامل بسته نشدن فیلترشکن ، تنظیمات آن بر روی مرورگر باقیمانده و الان اجازه نمی ده شما سایتی را باز کنی. خب برای برطرف کردن این مشکل باید تنظیمات پروکسی مرورگر خود را چک کنی اگر بلد نیستی می تونی مرورگرت را ریست کنی ، که البته برای هر مرورگر راه متفاوتی داره و با یه سرچ کوچک در اینترنت راه آن را پیدا می کنی.

پاک کردن کش و تاریخچه مرورگر

کش یا همان اطلاعاتی که بعد از چند بار جستجو در حافظه مرورگر ذخیره می شه ، گاهی به دلایلی درست به ما سرویس دهی نمیکنه و باعث بازنشدن سایت کش شده میشه ، در اینجور مواقع باید تاریخچه و کش مرورگر خود را پاک کنی .

بررسی تنظیمات فایروال ویندوز برای رفع مشکل باز نشدن سایت

ممکنه خودتون یا یه نفر دیگه تنظیمات فایروال ویندوز را فعال کرده باشه و ناخودآگاه باعث بلاک شدن وب سایت هایی مثل فیس بوک و یوتیوب شده باشه. می تونیم با غیرفعال کردن سرویس پیش فرض فایروال در ویندوز از قسمت کنترل پنل ، احتمال مشکل باز نشدن برخی از وب سایت ها در مرورگر را برطرف کنیم.

چک کردن فایل host در ویندوز

حتما می پرسی فایل hosts دیگه چیه ؟ توضیح میدم 

زمانی که یک آدرس سایت در مرورگر وارد می کنی، این نام تبدیل به Ip شده و در اولین گام به فایلی در سیستم عامل شما به نام hosts مراجعه می کنه و بررسی می کنه که آیا این سایت و IP در فایل hosts موجود هست یا نه؟  اگر IP و آدرس سایت در این فایل موجود باشه ، کامپیوتر از این IP برای اتصال به سایت استفاده می کنه و سایت روی IP مندرج در این فایل باز میشه . اما اگر IP و سایت مربوطه، در این فایل وجود نداشته باشه ، آنگاه کامپیوتر شما به سراغ DNS سرور می ره و IP سایت را در اینترنت جستجو می کنه یعنی در واقع اتفاقی می افته که در بند۲ توضیح دادم.

در واقع فایل هاست فایل متنی از نوع .txt است که وظیفه اصلی آن، تبدیل hostname به IP است.

خب میشه از این فایل هاست برای مسدود کردن یه سایت استفاده کرد تا کسی دسترسی به اون نداشته باشه برای این کار کافیه اسم سایت مورد نظر را در فایل Hosts به آدرس IP خودت مرتبط کنی ، با این کار عملا دسترسی به آن سایت را مسدود کرده ای، چون تمام تلاش ها برای دسترسی به آن سایت به کامپیوتر خودت ارجاع داده میشه . اینطوری می توانی از فایل Hosts برای مسدود کردن سایت ها استفاده کنی . با این روش در حقیقت به کامپیوتر خودت می گی که آدرس IP سایتی که قصد مسدود کردنش را دارم، آدرس کامپیوتر خودم است. با این کار ، کامپیوتر ما هیچوقت به دنبال آدرس سایت در محیط بیرون از کامپیوتر خودمون (در سطح اینترنت) نمی گرده و سایت مورد نظر باز نمیشه .

خب با این توضیحات کامل متوجه موضوع شدی ، شاید شما یا دوستت قبلا ادرس سایتی را با استفاده از فایل هاست مسدود کرده باشی ، پس بهتره این فایل را از مسیر C:\Windows\system32\drivers\etc\ folder باز کنی و چک کنی ، اگر سایت مورد نظرت را اونجا پیدا کردی کافیه از فایل پاکش کرده و فایل را دوباره ذخیره کنی .

ریست یا خاموش و روشن کردن مودم

گاهی با یکبار راه اندازی مجدد مودم ممکنه مشکل شما حل بشه ، چرا که مودم در کانکت جدیدش دوباره اطلاعاتی مثل IP و ادرس گتوی و اطلاعات dns را از تامین کننده شما میگیره و اگر اختلالی بوده برطرف میشه.

خب امیدوارم که این مقاله برات مفید بوده باشه . اگه اینطور بوده لطفا اونو با دوستات به اشتراک بذار تا اونا هم استفاده کنند درضمن خوشحال میشم اگه چیزی هست که من فراموش کردم و تو میدونی و میتونه به بقیه کمک کنه، تو کامنتها بنویسی …

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
20220

دریافت رایگان چک لیست امنیت شبکه

ما هرگز هرزنامه تولید نمیکنیم

20221